A tojás az egyik olyan étel, amely “szuperételnek” minősül.

Íme 10, a humán tanulmányokban megerősített tojás egészségügyi előnye.

  1. Hihetetlenül tápláló

Egy egész tojás tartalmaz minden olyan tápanyagot, amely egy óriási petesejtet/ a tojást/ egy csirkévé alakít.

A tojás  megfelelő mennyiségű D-vitamint, E-vitamint, K-vitamint, B6-vitamint, kalciumot és cinket tartalmaz,

valamint 77 kalóriát, 6 gramm fehérjét és 5 gramm egészséges zsírt tartalmaz.

A nem ketreces tartásban tartott tyúkok tojása még jobb. Magasabb mennyiségű omega-3 zsírsavat tartalmaznak, és sokkal magasabb az A és E vitaminokban .

       2. Magas koleszterintartalma van, de nem befolyásolja kedvezőtlenül a vér koleszterin szintjét az emberek többsége számára

A máj valójában nagy mennyiségű koleszterint termel minden nap. Amikor növeljük az étrend-koleszterin-bevitelét, a máj egyszerűen kevesebb koleszterint termel.

  1. Felemeli a HDL (a “jó”) koleszterint

A HDL anagy sűrűségű lipoprotein, a “jó” koleszterin.

Azoknál az embereknél, akiknél magasabb a HDL szintje, általában kisebb a szívbetegség, a stroke és más egészségügyi problémák kockázata.

A tojásfogyasztás nagyszerű módja a HDL növelésének. Egy tanulmányban, amelyben naponta két tojást ettek hat héten keresztül, a HDL-szint 10% -kal nőtt.

A tojásfogyasztás következetesen a HDL (a “jó”) koleszterinszint emelkedéséhez vezet, ami a betegségek alacsonyabb kockázatához kapcsolódik.

  1. A kolin olyan tápanyag, amelyet a legtöbb ember nem vesz fel elég mennyiségben a táplálékkal. Ez egy rendkívül fontos anyag, és gyakran a B-vitaminokhoz társul.

A kolint sejtmembránok előállítására használja a szervezet, és szerepet játszanak a jelző molekulák előállításában az agyban, valamint számos más funkcióban.

A teljes tojás kiváló kolinforrás. Egyetlen tojás több mint 100 mg-ot tartalmaz ebben a nagyon fontos tápanyagban.

  1. Csökkenti a szívbetegség kockázatát

Az LDL-koleszterin általában “rossz” koleszterin néven ismert.

Jól ismert, hogy a magas LDL-szint a szívbetegségek fokozott kockázatához kapcsolódik .

De sokan nem veszik figyelembe, hogy a részecskék mérete alapján az LDL altípusokra oszlik.

Kis, sűrű LDL-részecskék és nagy LDL-részecskék vannak.

Számos tanulmány kimutatta, hogy a túlnyomórészt kicsi, sűrű LDL-részecskéknél nagyobb a szívbetegség kockázata, mint azoknál, akik többnyire nagy LDL-részecskékkel rendelkeznek .

A vizsgálatok szerint a tojásfogyasztás megváltoztatja a kis, sűrű LDL (rossz) LDL-részecskéket nagyméretű LDL részecskévé, amely a csökkenti a szívbetegség kockázatát

  1. Az öregedés egyik következménye, hogy a látás rosszabbodik.

Számos tápanyag van, amelyek segítenek ellensúlyozni néhány, a szemünket befolyásoló degeneratív folyamatot.

Ezek közül kettőt luteinnek és zeaxantinnak van fontos szerepe. Ezek erős antioxidánsok.

A vizsgálatok azt mutatják, hogy a megfelelő mennyiségű tápanyag fogyasztása jelentősen csökkentheti a szürkehályog és a makula degeneráció kockázatát, két nagyon gyakori szemrendellenességet .

A tojássárgája nagy mennyiségben tartalmaz luteint és zeaxantint.

Egy kontrollált vizsgálatban, amelyben naponta csak 1 tojássárgát fogyasztott 4 héten át, a lutein szintje 28–50% -kal, a zeaxantin pedig 114–142% -kal emelkedett .

  1. Omega-3 vagy “legeltetett” tyúkok tojásai- alacsonyabb triglicerid szintet eredményeznek

Nem minden tojás egyenlő. A tápanyag-összetétele változó, attól függően, hogy a tyúkokat hogyan tartják és táplálják.

A szabadtartásban nevelt tyúkok tojásai sokkal gazdagabbak az omega-3 zsírsavakban.

Ismert, hogy az omega-3 zsírsavak csökkentik a trigliceridek szintjét a vérben, ami jól ismert a szívbetegségek kockázati tényezőjének csökkentésében.

  1. Nagyon fontos, hogy elegendő fehérje legyen az étrendben, és a vizsgálatok azt mutatják, hogy a jelenleg ajánlott mennyiségek túl alacsonyak lehetnek.

A tojás kiváló fehérjeforrás, egyetlen nagy tojással hat grammot tartalmaz fehérjéből.

A tojás a megfelelő arányban tartalmazza az összes esszenciális aminosavat.

Elegendő fehérje fogyasztása segíthet a fogyásban, növelheti az izomtömeget, csökkentheti a vérnyomást és optimalizálhatja a csontok egészségét, hogy  csak néhányat említsek.

  1. Csökkenti a szívbetegség kockázatát, és csökkentheti a stroke kockázatát.

A tojásokat évtizedek óta tisztességtelenül démonizálták.

Azt állították, hogy a benne lévő koleszterin miatt rossznak kell lenniük a szív számára.

Az elmúlt években számos tanulmányban vizsgálták a tojásfogyasztás és a szívbetegség kockázata közötti kapcsolatot.

A 17 vizsgálat egy áttekintése, összesen 263 938 résztvevővel nem talált összefüggést a tojásbevitel és a szívbetegség vagy a stroke között !!!.

Sok más tanulmány ugyanezen következtetésre jutott .

Az alacsony szénhidráttartalmú étrenden, ami messze a legjobb diéta a cukorbetegek számára, a tojásfogyasztás a szívbetegségek kockázati tényezőinek javulásához vezet.

  1. A tojás diétás hatása

A tojás a telítettségi indexnek nevezett skálán magas értéket képvisel, ami az élelmiszerek azon képességét méri, hogy milyen mértékben okoznak jóllakottság érzést.

Mindezeken túl a tojás olcsó, könnyen elkészíthető és ízletes.

Az EGÉSZSÉGKÖZPONT csoportban várom a véleményed és tojásból készült receptek megosztását.

Csatlakozás az EGÉSZSÉGKÖZPONT csoporthoz ITT

 

TÖLTSD LE A TUDATALATTI PROGRAMOZÁSA ÚTMUTATÓT

 

- A leggyorsabb út a vágyak megvalósításához

- A hagyományok és a kvantumfizika által igazolva

- Ne engedd át másoknak az életed irányítását

- Programozd a saját elmédet

Sikeresen letöltés!

TÖLTSD LE A TUDATOS TEREMTÉS ÚTMUTATÓT

 

A MODERN IDŐK TUDATOS TEREMTÉSE

- A régi módszerek már elavultak

- Több, mint a vonzás törvénye

- Gyorsan elsajátítható módszerek

Sikeresen letöltés!

Ha tetszett a bejegyzés oszd meg a barátaiddal!

Shares